Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Jak nedělat emailové kampaně … pokračování

Dnes navazuji na předchozí článek, ve kterém jsem začal shrnovat chyby při tvorbě emailových kampaní, se kterými se často setkávám.

Čeho se vyvarovat při tvorbě emailových kampaní a jak dělat úspěšnější email marketing?

Tip č. 15

d) Mějte pro zasílání e-newsletterů speciální emailovou adresu

Pro zasílání e-newsletterů, buletinů či e-zpravodajů nepoužívejte stejnou emailovou adresu, jako používáte pro běžnou komunikaci. Mějte k dispozici ještě jednu vyhrazenou pro tyto účely. Někteří lidé si totiž na zpravodaje vytváří speciální složku, která má pro ně nižší prioritu, a tam si je automaticky přesouvají, s tím, že si je přečtou později. Např. v Gmailu ve výchozím nastavení se zpravodaje automaticky přesouvají do složky pro zpravodaje. Pokud budete používat jen jeden email, může se stát, že společně se zpravodaji skončí ve složce na zpravodaje i všechny vaše ostatní, důležité emaily, a to nemusí být zrovna ideální.

e) Segmentujte, segmentujte a zase segmentujte

Segmentace v marketingu znamená členění nebo třídění. Pokud máte o lidech v databázi dostatek údajů, můžete je snadněji roztřídit a posílat jim pouze to, co je zajímá. Mnoho podnikatelů si chce ušetřit čas, nesegmentuje a pak se setká s bídným ohlasem a větší mírou odhlašování. Např. pořádáte-li lokální klientské akce v Ostravě a opakovaně na ně zvete vaše klienty z Plzně, nemusí se to setkat s pochopením (tzv. teritoriální segmentace). Podobně můžete segmentovat podle věku, pohlaví, zájmů a tak dál. Čím přesněji budete segmentovat, tím lepšího efektu budete dosahovat a naopak. V Business Boosteru můžete kontakty segmentovat podle téměř jakýchkoli kritérií.

f) Nikdy neposílejte obchodní emaily lidem, kteří vám k tomu neposkytli souhlas

Opakuji sice již tisíckrát opakované, ale stále nerespektované. Budete-li lidem posílat emaily bez jejich souhlasu a navíc jim ještě vysvětlovat, proč si myslíte, že jim neposíláte spam nebo jim pošlete spam a budete se jim omlouvat za jeho zaslání, eventuálně jim nejdříve pošlete spam a nabídnete v něm možnost přihlášení k odběru zpráv, dosáhnete jediné. Velmi rychlého přidání vaší emailové adresy na blacklist. Posílejte emaily pouze lidem, kteří vám k tomu poskytli souhlas. Například souhlas telefonický nebo souhlas tím, že se přihlásili k odběru informací na vašich webových stránkách. V Business Boosteru můžete snadno vygenerovat přihlašovací (registrační) formuláře k odběru zpráv, které můžete umístit na vaše stránky. Podívejte se na video, jak je snadné vytvořit registrační formuláře v Business Boosteru>>

Pamatujte. Emailový marketing, pokud ho budete dělat správně, je velmi efektivní. Pokud ho nebudete dělat správně, může vám napáchat mnoho škody. Tato doporučení vám v tom pomohou dělat úspěšnější email marketing.

 

Autor textu: Petr Podlešák

Vaše databáze může být zlatý důl

Tento článek je součástí emailového seriálu zaměřeného na budování a efektivní využívání obchodní databáze a databázového marketingu v podnikání.