Případové studie, jak Vám může pomoci Business Booster

Přečtěte si na konkrétních příkladech z praxe, jak Business Booster pomáhá podnikatelům v získávání zákazníků.

Jména podnikatelů jsme z důvodů ochrany jejich soukromí změnili.

Kadeřnictví

Paní Kučerová provozuje kadeřnictví v Praze 4. Do pronájmu a vybavení investovala veškeré své úspory. Předtím než se rozhodla zakoupit Business Booster, byla již rozhodnuta kadeřnictví zavřít. Když totiž pokryla všechny náklady na provoz, zůstalo jí v průměru necelých 3.000,- Kč/měsíčně. Některé měsíce dokonce byla ve ztrátě. Z nedostatku zákazníků byla frustrovaná, a to se začalo projevovat v rodině, napětí a hádky s manželem a také se u ní ze stresu vyskytly zdravotní problémy. Její manžel se navíc v práci dozvěděl, že vedení rozhodlo o propouštění a od té doby se probouzel hrůzou, aby Černý Petr nepadnul na něj. To vše vedlo k tomu, že se rozhodla kadeřnictví zavřít a jít na úřad práce. Úbytek klientů přičítala krizi a konec krize v nedohlednu. Její argument byl „lidé nemají peníze, proto ke mě nechodí“. Neuvědomovala si, že problém byl někde jinde. A to v marketingu. Přitom je to výborná kadeřnice, její jediný problém byl, že neuměla přilákat zákazníky.

Naštěstí za minutu 12 zasáhl její dospívající syn. Slova „mami přece to nevzdáš, investovala si do toho všechny své úspory, je ti 50, budeš těžko hledat práci a být na podpoře, to si nezasloužíš, já ti pomůžu“. Celá rodina zmobilizovala všechny své síly, aby paní Kučerovou podpořila.

Její syn na internetu objevil Business Booster. A protože maminka neumí pracovat s počítačem, tak si marketing vzal na starosti sám. Společně se složili a koupili nejlevnější variantu systému „Start“ za 1200,- Kč + DPH  / rok a databázi živnostníků bydlících v Praze 4. Syn navrhl, že bude nejlepší oslovit pouze ženy. V Business Boosteru tedy vyfiltrovali 500 podnikatelek, které bydlí nebo pracují v nejbližším okolí. Ženy vyfiltrovali i podle oborů, jež jim přišly lukrativní a snažili se vybírat i ženy s vysokoškolským vzděláním, u kterých předpokládali, že vydělávají více. Cílená filtrace kontaktů podle uvedených kritérií synovi trvala asi 5 minut. Syn pak napsal oslovovací dopis a nabídl v něm ženám 30% z prvního účesu, který si nechají udělat, pokud tento dopis předloží v kadeřnictví. Nad korekturou tohoto dopisu strávila celá rodina víkend. Koneckonců peněz nebylo nazbyt a byla to jejich poslední šance. Kdyby to nevyšlo, byla by paní Kučerová donucena zavřít. I proto se rozhodli, že poskytnou tak velkou slevu z prvního účesu. Vytvořit personifikovanou dopisní kampaň v Boosteru bylo opět snadné. Systém na každém dopisu automaticky doplnil oslovení v 5. pádě a adresu příjemce a za 10 minut byla kampaň hotová. Pak jen vytisknout a celá rodina se vrhla na kompletování dopisu do obálek. Druhý den šla paní Kučerová s velkým očekáváním a strachem zároveň na poštu. A zde je výsledek celé akce.

Hodnocení kampaně

Náklady

Business Booster 1.440,- Kč včetně DPH
Databáze živnostníků 5000 poštovních adres 1.200,- Kč včetně DPH
Poštovné 500 ks x 10,- Kč 5.000,- Kč
Obálky, papír a tisk 750,- Kč
Celkem náklady na marketing 8.390,- Kč

Výnos

První týden se nestalo vůbec nic. Nejčernější chmury se začaly naplňovat. Zlom nastal 10 dní po rozeslání. Přišla první zákaznice a nechala si udělat melír, střih a foukanou. Tržba po slevě 1.300,- Kč. Za další dva dny další klientka a pak ještě jedna. Po dvou měsících kampaň vyhodnotili. Na základě kampaně 500 odeslaných dopisů přišlo 19 žen. Konverze činila 3,8%. To je dobrý výsledek. Strávit nad přípravou dopisu celý víkend se v tomto případě vyplatilo.

Celkem zrealizovali tržby 15.200,- Kč. Není ovšem vyloučeno, že další zákaznice ještě přijdou. Nejdůležitější však je, že pokud klientky byly se službami paní Kučerové spokojeny, tak k ní přijdou znova nebo o jejích službách řeknou svým kamarádkám. Licenci Business Boosteru mají na celý rok a stále jim zbývá ještě 4500 adres na podnikatele. Úspěšný oslovovací dopis již také mají připravený, mohou tedy kdykoli v kampani pokračovat. Syn paní Kučerové se těší, že pomůže mamince připravit další kampaň, tentokrát zkusí nabídnout jen 20% slevu. A až je osloví všechny, plánují že za rok celou akci zopakují od začátku. Také manžel paní Kučerové začal přemýšlet, že když dostane v práci výpověď, bude své ženě v kadeřnictví pomáhat. Může sám připravovat kampaně, starat se o provoz, finance a účetnictví, zatímco se paní Kučerová bude věnovat zákaznicím. Kadeřnictví paní Kučerové bylo s pomocí celé rodiny, ale především jejího dospívajícího syna zachráněno.

Realitní kancelář

Realitní makléřka paní Sýkorová z realitní společnosti RE/MAX využívá Business Booster k náboru nemovitostí a kupujících klientů zároveň. Vždy, když organizuje den otevřených dveří na nějaké nemovitosti, tak týden před konáním akce posílá poštou a emailem pozvánky lidem ze sousedství nabízené nemovitosti. Dále zve na akci lidi, které má uložené v databázi, a o kterých si myslí, že by je mohla nabízená nemovitost zajímat. Zve rovněž i spolupracující makléře, kteří v dané oblasti operují. V průměru na každý druhý uskutečněný den otevřených dveří získá do nabídky jednu další nemovitost na prodej. Lidem se totiž její cílené oslovovací kampaně líbí a dle jejích slov jim takovouto službu žádný jiný makléř nenabídl. Navíc si podobnými kampaněmi buduje obchodní jméno ve své lokalitě. Při posledním dni otevřených dveří rozeslala 300 personifikovaných dopisů a 150 emailů. Celkový náklad kampaně 3.750,-Kč + DPH. Nemovitost prodala na základě emailové pozvánky a navíc získala do nabídky na prodej další rodinný dům ze sousedství. Majitel tohoto domu dostal pozvánku poštou, přišel se tedy podívat, jak makléřka pracuje. Její práce se mu líbila, a proto jí svěřil prodej svého rodinného domu. Tento dům za 5 týdnů prodala a utržila provizi 180.000,- Kč.

Sama říká „mé marketingové aktivity jsem díky Business Booster výrazně zrychlila. Když jsem připravovala kampaně v Outlooku, strávila jsem u toho půl dne, navíc Outlook neumí připravovat dopisy a neumí kontakty tak podrobně třídit. Nyní v Boosteru mi příprava kampaní trvá 15 až 20 minut.

Realitní makléř Duchoň ze společnosti Century 21 si vyzkoušel Business Booster při propagaci komerční nemovitosti na okraji Prahy. Prodávajícímu majiteli nemovitosti slíbil, že pokud mu zakázku svěří exkluzivně, tak kromě inzerce na realitních serverech nabídku rozešle poštou všem podnikatelům, jež mají místo podnikání v okruhu 5 km od této nemovitosti. Majitel souhlasil, protože tuto službu mu žádný jiný makléř nenabídl. Makléř si v Boosteru vyfiltroval podnikatele podle činnosti podnikání a vybral 420 podnikatelů, které by tato komerční nemovitost mohla zajímat. Těm pak poslal poštou nabídku. Krátce po rozeslání kampaně se ozval podnikatel, majitel pneuservisu, že už delší dobu zvažuje, že nějakou nemovitost pro provoz pneuservisu koupí, protože nechce platit jen nájem. Tento podnikatel se svěřil, že zatím cíleně nic nevyhledával, ale když nabídku dostal poštou, tak to je znamení, aby konal. Transakce sice ještě není uzavřena, ale makléř kromě prodeje této nemovitosti získal příslib, že bude pronajímat i budovu pneuservisu, z kterého tento podnikatel následně odejde.

Zprostředkování hypoték

Hypotéční makléř pan Koudelka ze společnosti Gepard generuje cca 70 % obchodů za zprostředkování hypoték díky doporučení od realitních makléřů. Udržování dobrého vztahu s makléři je pro něj tedy velmi důležité. Aby na něj nezapomněli, snaží se s nimi být v aktivním kontaktu a mimo jiné jim poskytuje aktuální informace o dění na hypotéčním trhu, o akcích bank atd. Občas jim napíše email a ty nejlepší obchodní partnery čas od času pozve na oběd. Preferuje telefonický a osobní kontakt, ale jak sám říká „není v mých silách se se všemi spolupracujícími makléři stýkat osobně či jim všem telefonovat. Proto se setkávám s těmi nejlepšími, s ostatními se snažím, alespoň udržovat pravidelný kontakt písemný. Říká „Business Booster je pro mě naprosto fantastický nástroj pro komunikaci na osobní bázi. Vůbec si nedokážu představit, jak jsem mohl pracovat bez něj. Jen za minulý měsíc jsem zprostředkoval hypotéky za 12 miliónů. 10 miliónu bylo od makléřů z mé databáze v Business Boosteru.“

Příklady z praxe týkající se využití systému Business Booster budeme dále rozšiřovat.

Další možnosti případových studií najdete na v sekci Případové studie zde>>

Chcete se s ostatními podělit o svoji zkušenost z vašeho oboru podnikání?

Napište nám.