Jak nedělat emailové kampaně

Emailový marketing patří k velmi efektivním způsobům komunikace s klienty, s výborným poměrem výnosy/náklady, pokud se umí dělat správně. Pokud se dělat správně neumí, může napáchat mnoho škody. A bohužel se to často děje. Stále se často setkávám s fatálními chybami při tvorbě kampaní. Dnes se proto zaměřím na to, jak emailové kampaně nedělat.

Jakých pravidel se v emailovém marketingu držet a čeho se vyvarovat?

Právě o tom je tento článek.

Tip č. 14

a) Obchodní emaily, newslettery by měly být krátké

Příliš dlouhé emaily příjemce odradí od čtení a navíc zvyšují pravděpodobnost, že budou zachyceny antispamovými filtry, i když se o spam nejedná. Pokud chcete klientům ve článcích sdělit hodně informací, napište pouze perex (tj. krátký úvodní text, jehož úkolem je zaujmout) a pod něj umístěte odkaz např. „Celý článek zde>>“ s proklikem na vaše webové stránky. Přimějete čtenáře, aby navštívili vaše stránky, což je přece jedním z vašich cílů. Jiným řešením je jednoduše obsah rozdělit na dva emaily a poslat s časovým odstupem.

b) Vždy příjemcům newsletterů nabízejte možnost odhlásit se z odběru emailových zpráv

Pokud to neuděláte, porušujete zákon a hrozí vám za to pokuta až 10.000.000,- Kč. A nejen to, pokud příjemcům nenabídnete možnost odhlášení a oni nebudou mít zájem vaše emaily dostávat, mají jedinou možnost. A to příjem vašich zpráv zablokovat, například kliknutím na „reportovat spam“. Toto tlačítko je u všech významných poskytovatelů emailových služeb, např. Gmail.com, Seznam.cz a Centrum.cz. Pokud vaše emaily budou příjemci častěji reportovat jako spam, dostane se vaše emailová adresa na černou listinu, a to obecně zhorší doručování vašich dalších emailů v budoucnu. Standardem je umísťovat větu s nabídkou odhlášení do zápatí emailů. Pokud používáte Business Booster, tak se nabídka odhlášení zobrazuje u všech e-zpravodajů (newsletterů) automaticky. Tuto větu samozřejmě můžete upravit podle svých požadavků.

c) Neposílejte přílohy

Pří odesílání hromadných emailů neposílejte přílohy. Načítání příloh může lidi iritovat, zvlášť pokud používají Outlook a mají pomalé připojení k internetu. Hrozí tak, že se odhlásí z odběru dalších zpráv. Chcete-li poslat dokument, radši ho uložte na vaše webové stránky či do internetového úložiště např. Dropbox, Google disk či Skydrive a do těla zprávy vložte jen hypertextový odkaz na místo uložení. Toto řešení má další výhody. V systémech jako je Business Booster poznáte, kdo na hypertextové odkazy kliknul. Na rozdíl od příloh, kdy se nikdy nedozvíte, jestli je příjemci otevřeli.

Další tipy, čeho se při tvorbě emailových kampaní vyvarovat se dozvíte v příštím emailu.

Informace jsou zaměřeny na živnostníky a podnikatele pracující v oblasti obchodu a služeb.

Nevyzkoušeli jste si ještě Business Booster?

Vyzkoušejte si ho na 1 měsíc zdarma. Registrovat se můžete na těchto stránkách, viz vpravo nahoře.

 

Autor textu: Petr Podlešák

Vaše databáze může být zlatý důl

Tento článek je součástí emailového seriálu zaměřeného na budování a efektivní využívání obchodní databáze a databázového marketingu v podnikání.