Měření úspěšnosti kampaní v čase

Proč je důležité měřit úspěšnost emailových kampaní v čase?

V minulém článku jsem psal o tom, jak měřit úspěšnost vašich emailových kampaní. Všechny prezentované nástroje se však vztahovaly pouze na jednotlivé kampaně v krátkém časovém období. 

Co když však chcete měřit úspěšnost vašich newsletterů či emailových seriálů v dlouhodobém časovém horizontu? A proč je to v marketingu tak důležité.

Dnes vám nabízíme další tip. Dejme tomu, že vašim registrovaným odběratelům zasíláte čas od času informace emailem.  Je jedno, jestli máte obchod s potřebami pro chovatele a posíláte odběratelům nejnovější trendy z chovu akvarijních rybiček, prodáváte reality a informujete čtenáře o dění a příležitostech na realitním trhu nebo prodáváte sportovní vybavení a informujete je o zajímavostech ze světa sportu. Důležité je, aby váš zpravodaj, newsletter, bulletin nebo jak ho nazýváte, poskytoval čtenářům informační hodnotu.

Pokud jim informační hodnotu přinášet nebude, budou se z jeho odběru odhlašovat. A proto by vás jako vydavatele mělo zajímat, jaká je míra odhlašování z odběru v průběhu času.

Například v Business Boosteru je graf, ve kterém můžete sledovat, jak statistiku přihlášení k odběru tak i odhlášení v průběhu času. Viz obrázek níže:

Stabilní, respektive rostoucí čtenářská základna bez výrazných výkyvů v odhlašování vypovídá o kvalitě obsahu, který posíláte. Shora uvedený příklad emailového newsletteru je příkladem úspěšné seriálu. Počet odběratelů roste a počet odhlášených je relativně malý, stejně tak počet automaticky odhlášených je malý. (Business Booster automaticky odhlašuje z odběru emailové adresy, které přestaly existovat, čímž přispívá k lepší kvalitě vaší emailové databáze).

Tip č. 13. 

Sledujte pravidelně statistiky odhlášení. Pokud se odběratelé začnou odhlašovat z odběru vámi zasílaných informací, zamyslete se nad informační hodnotou. Nekvalitní články, tj. nezáživné články či články, které pobuřují nebo jsou zavádějící, nepřesné atd. mohou vést k odhlášení, stejně tak, jako zpravodaje, které obsahují příliš mnoho reklam, které lidi nezajímají.

Pokud v určitém období dojde k vyššímu odhlašování, než běžně zaznamenáváte, podívejte se na poslední vydání zpravodaje. Příjemci totiž mají tendence odhlašovat odběr bezprostředně poté, co zpravodaj pošlete. Nevhodnými články tak můžete velmi snadno ztratit čtenáře, tj. potenciální klienty.

Informace jsou zaměřeny na živnostníky a podnikatele pracující v oblasti obchodu a služeb.

 

Autor textu: Petr Podlešák

Vaše databáze může být zlatý důl

Tento článek je součástí emailového seriálu zaměřeného na budování a efektivní využívání obchodní databáze a databázového marketingu v podnikání.