GDPR za dveřmi. Jak se na GDPR připravuje Business Booster?

GDPR

Ano, intenzivně se na příchod GDPR připravujeme. Nejen po právní stránce, ale hlavně po té technické. Jaké jsou nejdůležitější změny?

Souhlas se zpracováním osobních údajů

Pro uživatele je důležité, že musí klienty žádat o poskytnutí souhlasu se zpracováním osobních údajů. Všem platícím uživatelům Business Boosteru postupně začínáme nabízet kontaktní formuláře WP Forms (pro WordPress), které můžete snadno propojit s Business Boosterem. Pro uživatele, kteří používají Free variantu Business Boosteru je k dispozici bezplatná varianta WP Forms Lite, ve které můžete vytvářet jednoduché kontaktní formuláře. Dvojité potvrzení při registraci odběru newsletterů

Z pohledu GDPR již nestačí prostá registrace k odběru newsletterů. Je nutné používat registraci s potvrzením. Možnost registrace s potvrzením je v systému již dlouho a tuto variantu uživatelům dlouhodobě doporučujeme.

Emailová komunikace s klienty, od kterých nemáte souhlas se zasíláním mailů

Vždy jsme apelovali na uživatele Business Boosteru, aby nikdy neposílali reklamní emaily, newslettery lidem, od nichž nemají souhlas. Takové jednání je považováno za spam a v drtivé většině je kontraproduktivní. Pokud se však vaši potenciální klienti registrují na vašich webových stránkách k odběru newsletteru na vybrané téma a při registraci vám zároveň poskytnou souhlas se zpracováním osobních údajů s dvojitým potvrzením, tak následné zasílání emailů je pak nejen v souladu s dobrou reklamní praxí, ale i zcela v souladu s GDPR. Pokud se však potenciální klienti registrovali k odběru informací o autech, je neakceptovatelné, abyste jim zasílali např. informace o kosmetice. Pokud vytváříte newslettery s různými tématickými okruhy, vždy si vyžádejte souhlas se zasílám na každé téma samostatně. To můžete udělat jednoduše opět prostřednictvím jednotlivých kontaktních formulářů.

Možnost odhlášení z odběru informací

Pokud se vaši klienti registrovali k odběru konkrétních informací prostřednictvím kontaktního formuláře či jinou formou, musíte jim umožnit odhlášení z odběru. Tato funkce je však v systému již dlouho, takže i z pohledu GDPR ji nebudeme zásadně upravovat. Dojde však ke zpřehlednění po grafické stránce.

Úprava dat

Přestaneme nabízet některá pole v databázi, která jsou považována za velmi citlivá, a naopak přibude záložka, ve které můžete manuálně doplnit datum a údaje, kdy jste obdrželi souhlas se zpracováním osobních údajů. Pokud jste souhlas obdrželi prostřednictvím kontaktního formuláře na internetu, pak se automaticky doplní tyto údaje z formuláře (tj. datum a IP adresa počítače, ze kterého byl souhlas udělen).

Bezpečnost

Klíčovou prioritou je pro nás bezpečnost dat. Všechna data uživatelů jsou uložena v datovém centru společnosti WEDOS Internet, a.s. v Hluboké nad Vltavou a 1x denně zálohována v datovém centru společnosti Amazon ve Frankfurtu nad Mohanem.

Nové obchodní podmínky

Připravujeme nové obchodní podmínky splňující požadavky GDPR. Souhlas s novými obchodními podmínkami bude podmínkou pro využívání systému Business Booster po 25. květnu 2018.

Kategorie:
Petr Podlešák
Autor:

Petr Podlešák

Další příspěvek

Nové funkce týkající se GDPR

Předchozí příspěvek

Dochází k automatickému odhlašování odběru vašich e-zpravodajů, i když jste si jisti, že adresa příjemců je funkční