Tipy na efektivní práci s obchodní databází

Věděli jste, že úspěšní realitní makléři často získávají přes 80 % svých zakázek od bývalých klientů nebo z referencí, tj. na doporučení od dalších lidí.

Věděli jste také, že většina klientů si nepamatuje už po 1. roce realitního makléře, který jim zprostředkovával prodej nemovitosti? Důvod je přitom prostý. Tito „makléři“ nebudují se svými klienty obchodní vztah a ti na ně časem zapomenou. Abyste byli schopni získávat zakázky z referencí v hojném počtu, je nezbytné, abyste s lidmi budovali obchodní vztah a čas od času se jim připomínali.

V dnešním článku vám Zdeněk Pilbauer, realitní makléř ukáže, jak získává zakázky on.

Jak získat více klientů a nemovitostí. Tipy od Zdeňka Pilbauera

Databázový marketing využívám v podstatě od prvního dne, kdy jsem začal svoji obchodní praxi. Do práce realitního makléře jsem tyto postupy pouze přenesl. Vzpomínám si na svoje začátky, když jsem takřka slavil každý kontakt, který jsem přidal, tehdy to byla jen excelovská tabulka. Věděl jsem, že mi do budoucna může přinést nějaký obchod. Brzy se ukázalo, že jsem se nemýlil. Obesílal jsem pravidelně stále se rozšiřující databázi pomocí hromadné korespondence přes Outlook. Emaily se skládaly ze zpráv z realitního trhu a jednoduchých právních rad. Využíval jsem různé příležitosti jak se klientům připomenout. Rady před dovolenou, upozornění na blížící se daňovou povinnost a podobně. Již po prvních emailech jsem měl nemalý ohlas. Jednoho dne zavolala klientka, že od známých má pro mě hned dvě zakázky. Oba obchody velice rychle proběhly a všichni jsme byli moc spokojeni.

Velký kvalitativní skok nastal s používáním Business Boosteru, který jsem si objednal velice brzy po jeho spuštění. Moje emaily a zpravodaje jsou nyní mnohem profesionálnější a mají větší úspěch. Díky tomu, že sleduji realitní trh a jsem celkově aktivní, nikdy nemám problém s jejich naplněním. Díky statistice mohu sledovat odezvu. Nejvíce odezvy mám na odesílání přání k svátku a k narozeninám.Z více než 50% se vrátí odpověď a občas s ní přijde i zakázka. Navíc je funkce automatická a osobní emaily se v ní generují sami.

Ještě před odesláním mi přijde upozornění od „virtuální asistentky“, co mám dnes naplánované za aktivity a jaká přání odchází. Pak se jen těším na reakce od klientů. Občas slýchám od kolegů, jak to nejde a jak nemají zakázky. Toto je jednoduchý způsob, jak se dostat k zakázkám a jak podporovat referenční obchod. I sebespokojenější klient časem zapomene, je potřeba se mu připomínat. Databázový marketing je v tomto případě dle mého názoru naprosto nepostradatelný a ničím nenahraditelný.

Autor příspěvku: Zdeněk Pilbauer