Důležité upozornění pro odesílání emailů z Business Boosteru.
Od 27. dubna 2016 Business Booster začal využívat nové mail servery platformy Spark Post. Náš stávající poskytovatel mail serverů Mandrill 27. 4. 2016 končí. V období migrace může docházet ke zpozdění doručování emailů.
V souvislosti s přechodem na nové maily servery dojde ke zvýšení zabezpečení a lepší ochraně před spamováním. Pokud chcete nadále odesílat emaily ze systému Business Booster, je nezbytné, abyste, co nejdříve ověřili doménu, ze které budete chtít zasílat emaily a zároveň u vaší domény nastavili tzv. DKIM a SPF záznamy.
!!!Bez ověření vaší domény, nastavení DKIM a SPF záznamů
nebude z bezpečnostních důvodů možné odesílat emaily!!!
Využíváním platformy Spark Post jsme schopni našim uživatelům zajistit lepší služby v email marketingu, při nižších cenách, než budováním vlastní nákladné mail serverové infrastruktury.
Proč je nezbytné ověřit doménu a nastavit DKIM a SPF záznamy pro odesílání emailů?
Používání DKIM a SPF záznamů je v emailovém marketingu v současné době standardem a vlastně nezbytností. Přidáním těchto záznamů si mail servery mohou ověřit, že emaily odesíláte skutečně vy a nikdo jiný (např. spammer či podvodník, který se za vás vydává). Pokud tyto záznamy budete mít správně nastavené, mail servery vaše emailové zprávy vyhodnotí jako důvěryhodnější, čímž klesá pravděpodobnost, že skončí ve spamu. Mail servery jsou v boji se spamem čím dál tím přísnější, a proto absencí těchto záznamů roste riziko, že mail servery vaše emaily zablokují a nedostanou se tak k zamýšleným příjemcům. Nejenže by byl výsledný efekt vašeho email marketingu horší, ale také byste tím zbytečně poškozovali reputaci vaší domény, emailové adresy a IP adres, ze kterých se emaily odesílají, tzn. IP adres mail serverů Spark Post, které na které brzy přejdeme. Z tohoto důvodů nebude možné po přechodu na novou platformu odesílat emaily z domén, které nejsou ověřeny a nejsou u nich správně nastaveny DKIM a SPF záznamy.
Jste-li členem sítě RE/MAX a Gepard Finace a používáte emaily @re-max.cz, @remax-czech.cz, @re-max.sk, @remax-slovakia.sk nebo @gpf.cz o nic se starat nemusíte, již jsme to pro vás zajistili centrálně. A stejně centrálně to můžeme udělat i pro vaši společnost.
Jak mám provést ověření?
Nebojte je to jednoduché. Můžete propojit Booster s naším účtem na Spark Post nebo si můžete na Spark Post zřídit vlastní účet.
A) Propojení přes náš účet na Spark Post
1. krok.
Ověřte, že jste vlastníkem domény či máte souhlas vlastníka domény k zasílání emailů z této domény. Do pole níže vložte vaší doménu a vyberte ze seznamu email na administrátora domény. Následně na tuto emailovou adresu dojte email od poskytovatele mail serverů Spark Post. Tento email nám přepošlete na podpora@expanzia.cz a my vaší doménu autorizujeme v systému. To je vše.
Jste-li členem sítě RE/MAX a Gepard Finace a používáte emaily @re-max.cz, @remax-czech.cz, @re-max.sk, @remax-slovakia.sk nebo @gpf.cz o nic se starat nemusíte, již jsme to pro vás zajistili centrálně. A stejně centrálně to můžeme udělat i pro vaši společnost.
Doména *
2. Krok.
Přepošlete odkaz na tuto stránku správci vaší domény a požádejte ho, ať vám nastaví níže uvedené DKIM a SPF záznamy do zónového souboru vaší domény. Často se to označuje pouze jako přidání/editace DNS záznamů. Každý IT případně správce /registrátor domény to umí jednoduše během chvilky zařídit.
SPF Záznam
Příklad editace DNS záznamů pro doménu např. Novak.cz. Doména, která je označena fialově, nahraďte jménem vaší domény.
Další informace o SPF (Sender Policy Framework): Česky, Anglicky
DKIM záznam
Další informace o DKIM: Česky, Anglicky
Provedení změny v DNS záznamech může trvat až 24 hodin.
B) Propojení přes váš vlastní účet na Spark Post
Proč je výhodné mít na Spark Post vlastní účet a propojit s ním Business Booster?
Po přechodu na mail servery Spark Post, získáte možnost propojit váš účet v Business Boosteru s vlastním účtem Spark Post pomocí API klíče. Proč je to pro vás výhodné a jak to udělat (nebojte, je to snadné) se dozvíte v článku Co je to Spark Post.
Proč nebudeme podporovat odesílání emailů z freemailových účtů?
Freemaily jsou účty na doménách např. Gmail.com, Seznam.cz, Centrum.cz, Email.cz atd. Tyto účty nejsou určeny pro email marketing. Poskytovatelé těchto účtů to dokonce výslovně zakazují ve svých podmínkách a často limitují počet odeslaných mailů z domény. Např. Gmail.com má limit odeslání max. 500 emailů za den. Freemailové účty jsou bohužel často zneužívány spammery k nezákonného rozesílání hromadné pošty. Jsou totiž anonymní a nemusí být jednoduché hříšníky vypátrat a pokutovat za porušení zákona. A my chceme, aby byl Business Booster nástrojem pro legální email marketing, nikoli doupě spammerů. Odesílání emailů z domén, které jsou ve vašem vlastnictví nebo, které používáte se souhlasem administrátora domény, mají SPF a DKIM záznamy, to vše je jediná akceptovatelná cesta pro legální email marketing současnosti.
Vyhodnocování nedoručitelnosti a spam reporty
Nově bude Business Booster u uživatelů vyhodnocovat nedoručitelnost a spam reporty pro stanovení jejich reputace. Vaše reputace v email marketingu, stejně tak reputace Business Boosteru a platformy Spark Post, kterou používáme má zásadní vliv na doručitelnost emailů. Společnost Message systems a její platforma Spark Post je světovým lídrem v email marketingu. Její mail servery odesílají 25 % veškeré legální emailové komunikace světa a přísně dbá na reputaci svých mail serverů, stejně tak na reputaci u svých klientů. Její služby využívají společnosti jako např. Facebook, Linkedin, Pinterest, PayPal, Oracle atd. Abychom zajistili vysokou reputaci Business Boosteru, musíme nedoručitelnost a spam reporty na uživatele v zájmu všech vyhodnocovat.
- Za přijatelnou míru nedoručitelnosti se považuje do 2 % z odeslaných emailů.
- Za přijatelnou míru spam reportů se považuje do 0,1 % z odeslaných emailů.
Uživatelům, kteří opakovaně překračují tyto hodnoty bude Business Booster automaticky snižovat reputaci a uživatelům s nízkou reputací bude snižovat kapacitu odesílání emailů. Jedině tak budeme schopni zachovat vysokou reputaci systému Business Boosteru a serverů Spark Post. Naopak uživatelé, kteří dělají zodpovědný email marketing a mají vysokou reputaci, nebude Business Booster odesílání v rámci svého předplatného ničím omezovat. Právě spamování některých uživatelů mělo za následek i několikahodinové zpoždění v doručování emailů během dubna 2016. A to je pro nás neakceptovatelné.
Přečtěte si také: Jak nedělat email marketing.
Máte zájem o odesílání emailů z vašeho vlastního smtp serveru?
Bude-li o to ze strany našich klientů zájem, připravíme i možnost, abyste mohli z Business Boosteru odesílat zprávy přímo prostřednictvím vašich vlastních smtp serverů. Ty však mají v email marketingu jednu podstatnou nevýhodu. A to je absence statistik nedoručitelnosti či označení za spam. Pokud se vaše emaily nedoručí např. z důvodů zrušení emailové adresy příjemce nebo z důvodů, že váš email někdo označí za spam, nedozvíme se to přesně a nemůžeme tedy neplatné emailové adresy vyřadit ze zasílání. Vy tak budete prostřednictvím svého smtp serveru stále odesílat emailové kampaně na neplatné adresy a to vám může velmi poškodit reputaci. Jinými slovy, vaše emaily budou čím dál tím více končit ve spamu. Takovéto řešení je vhodné jen pro občasné rozesílky v mailém počtu. Máte-li přesto zájem, abychom možnost odesílání prostřednictvím vašeho vlastního smtp serveru nabídli, napište nám to, viz níže.