Jakým obsahem plnit newslettery? Inspirujte se…

Jakým obsahem plnit newslettery? Inspirujte se…

Chystáte se vytvářet newslettery, umístit na vaše webové stránky registrační formuláře pro sběr kontaktů a přitom nevíte na jaký obsah potenciální klienty vábit?

Dnes vám nabízím několik tipů z různých oborů podnikání. Věřím, že vás to bude inspirovat při tvorbě vlastního hodnotného obsahu.

Nejdříve vás však chci varovat!

Pokud jste nalákali odběratele na hodnotný obsah, což je nejlepší způsob, jak přimět návštěvníky vašich stránek, aby se přihlásili k odběru informací, v žádném případě nezačněte tím, že jim budete hned nabízet své produkty a služby. Budou to brát za nefér jednání a rovnou se odhlásí či ještě hůř, bloknou vás jako spammera.

V prvních vydáních odběratelům opravdu nabízejte pouze hodnotné informace, ke kterým se přihlásili, žádný prodej. Teprve až po několika vydáních můžete odběratele nenásilně vyzvat, aby si vaše služby vyzkoušeli, můžete je upozornit na nějakou prodejní akci či zmínit, jakou přidanou hodnotu mají výrobky, které nabízíte. Výzva k nákupu by však měla být až v závěru emailů, jakoby „mimochodem“. Osobně se držím pravidla, že hodnotné informace by měly tvořit cca 90% obsahu, zbývajících 10 % jsou výzvy k nákupu. Pokud se necháte zlákat představou, že poměr otočíte, bude ses stávat, že příjemci vaše emaily přestanou číst a odhlásí se.

Pokud zájemcům o odběr ihned chcete nabízet služby a produkty, tak to zmiňte hned u registračního formuláře, např. „Nechte si zasílat informace o prodejních akcích a slevách“

Jak jsem říkal, osobně mám nejlepší zkušenosti s newslettery, které nejsou zaměřeny na prodej, ale na zasílání hodnotných informací, které jsou zároveň i čtivé. Takové newslettery si lidé spíše přečtou a neodhlašují tak často, jako v případě newsletterů, které jsou zaměřeny výhradně na prodej. Kouzlo je však v tom, že odběratelům dlouhodobě vštěpujete do paměti vaše jméno a činnost, kterou se zabýváte. Nedovolíte tak potenciálním klientům, aby na vás zapomněli. Pokud newsletter okořeníte občasnou nákupní výzvou, dosáhnete vynikajícího poměru náklady versus výnosy.

Příklady témat pro různé obory podnikání

Nabízím vám několik inspirací pro různé obory podnikání. Věřím, že si podle nich snáze vymyslíte téma pro váš konkrétní obor podnikání.

1. Realitní kancelář / realitní makléř

Nabídněte zájemcům zasílání informací např: „Nejčastější chyby při prodeji nemovitostí„, nebo „Jak koupit investiční nemovitost„.
Až budou chtít prodat či koupit nemovitost, opět si vzpomenou na vás, protože jste profíci.

2. Obchod s cyklistickými potřebami

Váš web navštěvují lidé, kteří se zajímají o cyklistiku. Nabídněte jim proto například „Tipy na výlety na kole„.
Až si budou chtít koupit nové kolo či nějaké cyklistické vybavení, vzpomenou si na vás a pravděpodobnost, že navštíví váš, tedy jejich oblíbený obchod, výrazně vroste.

3. Obchod s potřebami pro chovatele akvarijních rybiček.

Nabídněte návštěvníkům stránek: „Rady při chovu akvarijních rybiček
Až budou chtít poradit při nákupu akvaristických potřeb, obrátí se na vás. Budou totiž vědět, že jste profíci.

4. Prodáváte kurzy, semináře čehokoli?

Nabídněte návštěvníkům bezplatnou ochutnávku z vašich kurzů.

5. Finanční poradce

Nabídněte bezplatné informace „Jak investovat do….(doplňte si předmět vaší činnosti)“. Odběratelé tak budou moct zjistit, jestli problematice rozumíte a jestli jsou vaše služby pro ně výhodné. Až budou chtít poradit s investicemi, opět si spíše vzpomenou na vás.

6. Výživový poradce

Nabídněte návštěvníkům informace na téma například „Tipy pro správnou výživu a zdravý životní styl

A tak můžeme pokračovat dále. Hledáte vhodné téma pro váš obor podnikání a stále nenacházíte? Napište mi. Další náměty doplníme podle vašeho zájmu. A pamatuje, pokud informace nenabídnete vy, udělá to vaše konkurence:-)

Zasílání vyžádaných, hodnotných a čtivých informací emailem stále patří k nejefektivnějším marketingovým aktivitám.

Email má téměř každý a lidé si čtou emaily často.  Hodně štěstí při přípravě kampaní.

Článek připravil: Petr Podlešák

Kategorie:
Petr Podlešák
Autor:

Petr Podlešák

Další příspěvek

Jak získávat klienty, i když odpočíváte

Předchozí příspěvek

Nové funkce, které zvýší vaší produktivitu