Jak zasílat přílohy

V tomto článku vám ukážu lepší řešení zasílání obsahu, než zasílání příloh.

Soubory, které chcete zaslat je nejlepší uložit na vaše webové stránky. Nemáte-li webové stránky použijte některé z internetových úložišť, např. Dropbox, Google Drive atd. Všichni poskytovatelé zmíněných úložišť nabízejí kapacitu několik GB zdarma. Do textu emailu pak stačí vložit hypertextový odkaz na internetové úložiště souboru. Čtenáři vašich emailů si mohou soubor v případě zájmu zobrazit kliknutím na odkaz a následně i stáhnout. Nejlepší řešení je však soubor respektive text či obrázky souboru umístit na vaše webové stránky či blog. Toto řešení má dvě výhody. Jednak čtenáře emailu nalákáte na vaše webové stránky a zároveň můžete odezvu vaší kampaně přesně měřit pomocí prokliků na hypertextové odkazy. Je to zároveň nejpřesnější způsob měření odezvy emailových kampaní. Ta největší výhoda však spočívá v tom, že na vašich webových stránkách můžete mít retargetingové kódy Google, Sklik a Facebook a můžete na vaší emailovou kampaň navázat další retargetingové kampaně, které se vyznačují velmi dobrým poměrem cena versus výsledky.

Proč není dobré v hromadných emailech zasílat soubory v příloze?

Kromě toho, že se ochuzujete o výše uvedené možnosti přilákat klienty na vaše webové stránky a nemůžete otevření přiložených souborů měřit, má vkládání další nevýhody. Dochází ke zbytečnému zatěžování internetového provozu a zároveň za určitých okolností mohou přílohy příjemce obtěžovat. To vám může uškodit. Zbytečně.

Vysvětlím vám to na následujícím příkladu. Dejme tomu, že chcete rozeslat 2000 emailů a přiložit soubor o velikosti 2 MB. 2000 emailů x 2 MB znamená zbytečné zatížení sítě 4 GB. Mnoho lidí stahuje emaily automaticky i s přílohami do počítače či chytrého telefonu. Mnoho lidí rovněž pracuje v terénu a stahuje emaily do počítače přes mobilní internetové připojení, které je pomalejší a vyčerpává datovou kvótu uživatelů. V takovýchto případech mohou vaše emaily s přílohami příjemce obtěžovat a riziko, že zruší jejich další odběr, zbytečně roste.

Autor textu: Petr Podlešák