Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Důležité upozornění pro odesílání emailů z Business Boosteru

Od 27. dubna 2016 Business Booster začal využívat nové mail servery platformy Spark Post. Náš stávající poskytovatel mail serverů Mandrill 27. 4. 2016 skončil. 

Po přechodu na nové maily servery došlo ke zvýšení zabezpečení a lepší ochraně před spamováním. Pokud chcete nadále odesílat emaily ze systému Business Booster a ještě jste tak neučinili, je nezbytné, abyste ověřili doménu, ze které budete chtít zasílat emaily nebo u vaší domény nastavili tzv. DKIM a SPF záznamy.

Bez ověření vaší domény nebo nastavení DKIM nebo nastavení SPF záznamů nebude z bezpečnostních důvodů možné odesílat emaily.

Informace pro ověření domény, DKIM a SPF záznamů najdete v záložce „Nastavení / Emaily“. 

Proč je nezbytné ověřit doménu a nastavit DKIM a SPF záznamy pro odesílání emailů?

Používání DKIM a SPF záznamů je v emailovém marketingu v současné době standardem a vlastně nezbytností. Přidáním těchto záznamů si mail servery mohou ověřit, že emaily odesíláte skutečně vy a nikdo jiný (např. spammer či podvodník, který se za vás vydává). Pokud tyto záznamy budete mít správně nastavené, mail servery vaše emailové zprávy vyhodnotí jako důvěryhodnější, čímž klesá pravděpodobnost, že skončí ve spamu. Mail servery jsou v boji se spamem čím dál tím přísnější, a proto absencí těchto záznamů roste riziko, že mail servery vaše emaily zablokují a nedostanou se tak k zamýšleným příjemcům. Nejenže by byl výsledný efekt vašeho email marketingu horší, ale také byste tím zbytečně poškozovali reputaci vaší domény, emailové adresy a IP adres, ze kterých se emaily odesílají, tzn. IP adres mail serverů Spark Post, které používáme. 

Jste-li členem sítě RE/MAX a Gepard Finace a používáte emaily @re-max.cz, @remax-czech.cz, @re-max.sk, @remax-slovakia.sk nebo @gpf.cz o nic se starat nemusíte. DKIM a SPF jsme již pro vás nastavili.

Jak mám provést ověření?

Vše je vysvětlené po přihlášení do systému Business Booster v menu „Nastavení / Emaily.

Proč již nepodporujeme odesílání emailů z freemailových účtů?

Freemaily jsou emailové adresy na doménách např. Gmail.com, Seznam.cz, Centrum.cz, Email.cz atd. Tyto účty nejsou určeny pro email marketing. Poskytovatelé těchto účtů to dokonce výslovně zakazují ve svých podmínkách a často limitují počet odeslaných mailů z domény. Např. Gmail.com má limit odeslání max. 500 emailů za den. Freemailové účty jsou bohužel často zneužívány spammery k nezákonného rozesílání hromadné pošty. Jsou totiž anonymní a nemusí být jednoduché hříšníky vypátrat a pokutovat za porušení zákona. A my chceme, aby byl Business Booster nástrojem pro legální email marketing, nikoli doupě spammerů. Odesílání emailů z domén, které jsou ve vašem vlastnictví nebo, které používáte se souhlasem administrátora domény, mají SPF a DKIM záznamy, to vše je jediná akceptovatelná cesta pro legální email marketing současnosti.

Vyhodnocování nedoručitelnosti a spam reporty

Nově Business Booster začal u uživatelů vyhodnocovat nedoručitelnost a spam reporty pro stanovení jejich reputace. Vaše reputace v email marketingu, stejně tak reputace Business Boosteru a platformy Spark Post, kterou používáme má zásadní vliv na doručitelnost emailů. Společnost Message systems a její platforma Spark Post je světovým lídrem v email marketingu. Její mail servery odesílají 25 % veškeré legální emailové komunikace světa a přísně dbá na reputaci svých mail serverů, stejně tak na reputaci u svých klientů. Její služby využívají společnosti jako např. Facebook, Linkedin, Pinterest, PayPal, Oracle atd. Abychom zajistili vysokou reputaci Business Boosteru, musíme nedoručitelnost a spam reporty na uživatele v zájmu všech vyhodnocovat.

Za přijatelnou míru nedoručitelnosti se považuje do 2 % z odeslaných emailů.
Za přijatelnou míru spam reportů se považuje do 0,1 % z odeslaných emailů.

Uživatelům, kteří opakovaně překračují tyto hodnoty bude Business Booster automaticky snižovat reputaci a uživatelům s nízkou reputací bude snižovat kapacitu odesílání emailů. Jedině tak budeme schopni zachovat vysokou reputaci systému Business Boosteru a serverů Spark Post. Naopak uživatelé, kteří dělají zodpovědný email marketing a mají vysokou reputaci, nebude Business Booster odesílání v rámci svého předplatného ničím omezovat. Právě spamování některých uživatelů mělo za následek i několikahodinové zpoždění v doručování emailů během dubna 2016. A to je pro nás neakceptovatelné.

Přečtěte si také: Jak nedělat email marketing.

Máte zájem o odesílání emailů z vašeho vlastního smtp serveru?

Finišujeme možnost odesílání emailů z Business Boosteru přes libovolný smtp server. Budete tak moc odesílat hromadné emaily z Business Boosteru pomocí vašeho vlastního poskytovatele smtp serveru nebo využívat další poskytovatele hromadných a transakčních systémů jako je např. Amazon SES, Send Grid a mnoho dalších.