Realitní makléř

Připomínací kampaně na budování vztahu s klienty

Realitní makléř pan Kučera získává zakázky převážně na doporučení. Uvědomuje si, jak je důležité, aby na něj žádný z jeho bývalých klientů nikdy nezapomněl a kdykoli rychle našel jeho kontaktní údaje. Rozhodl se tedy, že vybraným lidem z databáze se bude připomínat nenásilnou formou, a to zasíláním přání k svátku a některým lidem dokonce i přáním k narozeninám.

„Každý rok vytvářím originální přání a to rozesílám emailem. Konkrétně to probíhá tak, že vždy v lednu vytvořím v Boosteru přání, vyberu cílovou skupinu lidí a kliknu na „odeslat email v den jmenného svátku“ nebo „odeslat email v den výročí narození“. Business Booster za mě sleduje, kdy má kdo svátek nebo narozeniny, u všech kontaktů pak do emailu automaticky doplní předefinované oslovení a já se nemusím o nic dalšího starat“. My jenom dodáváme, že pan Kučera vždy dbá, aby v zápatí všech odesílaných emailů byl jeho podpis s kontaktními údaji, logem realitní společnosti a jeho osobním sloganem. Všichni klienti tak ví, že pan Kučera stále pracuje jako realitní makléř a jeho prací je pomáhat lidem hledat nový domov. Pan Kučera říká, „pro případ, kdyby na mě někdo ztratil telefonní kontakt, tak touto nenásilnou formou mu ho opět předávám“ a doplňuje „Vím, že tyto kampaně nemají příliš velkou sentimentální hodnotu, svůj účel však splní. Klienti o mně ví, někdy mi i odpoví, že je přání rozveselilo, přitom náklady na přípravu jsou téměř nulové. Každý rok od mých bývalých klientů získávám velmi slušný počet doporučení a dobře mě to uživí. Tyto připomínací kampaně k tomu bezesporu přispívají :-). Velmi oceňuji, že všechny emaily, které v Boosteru vytvářím jsou personifikované, to mi šetří hodně času a moji klienti to také oceňují“.

Automatizované, intervalové informační newslettery

Pan Veselý se rozhodl, že bude budovat vztahy s potenciálními klienty mimo jiné tak, že jim bude pomáhat zorientovat se v realitní džungli. Na svých stránkách proto klientům nabízí realitní poradenství při prodeji nemovitosti. Aby však návštěvníky stránek jen tak neztrácel, umístil na nich registrační formulář k odběru zpravodaje „Nejčastější chyby při prodeji nemovitostí„. V tomto automatizovaném seriálovém e-zpravodaji nabízí čtenářům informace o častých chybách prodávajících a jak se jich vyvarovat. Jak již název článku napovídá, jedná se o seriál informací, které Business Booster zasílá registrovaným odběratelům automatizovaně v intervalech, které si pan Veselý přednastavil, v jeho konkrétním případě jednou týdně je odesláno jedno vydání. Pan Veselý říká „o celý proces zasílání se stará Business Booster, mojí jedinou starostí je napsat kvalitní články, které lidem mohou pomoci. A někteří z odběratelů se po čase rozhodnou prodej svěřit právě mně, protože se jim nedaří prodat, jak předpokládali“. A my jen dodáváme, že je to proto, že ze seriálu bylo patrné, že problematice dobře rozumí.

Zasílání pozvánek na den otevřených dveří

Realitní makléřka paní Novotná využívá Business Booster k náboru nemovitostí a kupujících klientů zároveň. Vždy, když organizuje den otevřených dveří na nějaké nemovitosti, tak týden před konáním akce posílá poštou a emailem pozvánky lidem ze sousedství nabízené nemovitosti. Dále zve na akci lidi, které má uložené v databázi, a o kterých si myslí, že by je mohla nabízená nemovitost zajímat. Zve rovněž i spolupracující makléře, kteří v dané oblasti působí. V průměru na každý druhý uskutečněný den otevřených dveří získá do nabídky jednu další nemovitost na prodej. Lidem se totiž její cílené oslovovací kampaně líbí a dle jejích slov jim takovouto službu žádný jiný makléř nenabízí. Navíc si podobnými kampaněmi buduje obchodní jméno ve své lokalitě. Při posledním dni otevřených dveří rozeslala 300 personifikovaných dopisů a 150 emailů. Celkový náklad kampaně 3.750,-Kč + DPH. Nemovitost prodala na základě emailové pozvánky a navíc získala do nabídky na prodej další rodinný dům ze sousedství. Majitel tohoto domu dostal pozvánku poštou, přišel se tedy podívat, jak makléřka pracuje. Její práce se mu líbila, a proto jí svěřil prodej svého rodinného domu. Tento dům za 5 týdnů prodala a utržila provizi 180.000,- Kč.

Sama říká „mé marketingové aktivity jsem díky Business Booster výrazně zrychlila. Když jsem připravovala kampaně v Outlooku, strávila jsem u toho půl dne, navíc Outlook neumí připravovat dopisy a neumí kontakty tak podrobně třídit. Nyní v Boosteru mi příprava kampaní trvá 15 až 20 minut.

Cílené oslovování při prodeji komerční nemovitosti

Realitní makléř pan Novák si vyzkoušel Business Booster při propagaci komerční nemovitosti na okraji Prahy. Prodávajícímu majiteli nemovitosti slíbil, že pokud mu zakázku svěří exkluzivně, tak kromě inzerce na realitních serverech nabídku rozešle poštou všem podnikatelům, jež mají místo podnikání v okruhu 5 km od této nemovitosti. Majitel souhlasil, protože tuto službu mu žádný jiný makléř nenabídl. Makléř si v Boosteru vyfiltroval podnikatele podle činnosti podnikání a vybral 420 podnikatelů, které by tato komerční nemovitost mohla zajímat. Těm pak poslal poštou nabídku. Krátce po rozeslání kampaně se ozval podnikatel, majitel pneuservisu, že už delší dobu zvažuje, že nějakou nemovitost pro provoz pneuservisu koupí, protože nechce platit jen nájem. Tento podnikatel se svěřil, že zatím cíleně nic nevyhledával, ale když nabídku dostal poštou, tak to je znamení, aby konal. Transakce byla uzavřena a makléř navíc kromě prodeje této nemovitosti získal příslib, že bude pronajímat i budovu pneuservisu, z kterého tento podnikatel následně odejde.

Cílené vyhledávání nemovitostí

Klientka paní Dokoupilová chtěla koupit byt ve Vršovicích v Praze 10. Bohužel žádný z veřejně nabízených bytů na internetu se jí nelíbil. Její makléř pan Švehla ji nabídl, že pro ni udělá cílenou dopisní kampaň zaměřenou na majitele nemovitostí v ulicích, které spolu vytipovali. Pan Švehla vytáhl z databáze katastrálního úřadu jména a adresy majitelé a rozeslal cca 1000 oslovovacích a personifikovaných dopisů. Na jeho kampaň se mu ozvali 2 lidé, kteří zvažovali, že nemovitost prodají. Tato kampaň se stala impulsem, aby panu Švehlovi zavolali. Jeden z těchto bytů se paní Dokoupilová rozhodla koupit. Druhý byt pan Švehla nabral do nabídky. Paní Dokoupilová, dokonce svému makléři panu Švehlovi přispěla částkou 2.000,- Kč na realizaci kampaně, čímž se mu snížili náklady na kampaň.

Jména realitních makléřů jsme z důvodu zachování soukromí pozměnili.

Chcete se s námi také podělit o svojí zkušenost?

Prosím pošlete nám příspěvek. Zde publikované příspěvky oceníme roční licencí Business Boosteru ve verzi Basic zdarma.

Petr Podlešák
Autor:

Petr Podlešák

Další příspěvek

Kadeřnictví

Předchozí příspěvek

Hypotéční makléř