Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Vyvarujte se chyb v email marketingu – pokračování

Dnes do třetice a naposled budu psát o chybách v email marketingu a nabídnu vám několik dalších doporučení.

Tip č. 16

g) Buďte osobní a uvádějte konkrétní oslovení

Pokud budete používat hromadná oslovení, zbytečně tím snížíte ohlas z kampaní. Lidé totiž spíše otevřou email, který je adresován přímo jim. Booster umí automaticky u kontaktů vygenerovat oslovení, která můžete do kampaní snadno doplnit. Podívejte se na video, jak je automatické doplnění oslovení v Business Boosteru snadné:

h) Nepoužívejte freemailové účty

Freemailové účty jako např. Seznam.cz, Gmail.com atd. nejsou určeny k email marketingu. Provozovatelé freemailových účtu to často zakazují ve svých obchodních podmínkách. Používejte výhradně emaily na vámi zakoupených doménách či domény, u nichž máte souhlas administrátora. V opačném případě riskujete problémy. Emaily vám budou častěji padat do spam složky a váš freemailový účet může být dokonce zrušen.

i) Nezahlcujte odběratele zprávami příliš často

Častá frekvence zasílání může vést k tomu, že to lidi bude obtěžovat a odhlásí se z odběru vašich zpráv. Frekvence je pochopitelně individuální a záleží na charakteru zpráv. Jste-li provozovatelem restaurace a lidé se přihlásí ke každodennímu odběru emailů s nabídkou denního menu, v takovýchto případech je to ok. Ve většině případů se však považuje za maximum týdenní zasílání spíše však jednou za 14 dní. Měsíčním či čtvrtletním zasíláním hodnotných informací také nic moc nezkazíte. Hrajte si s intervaly a časem najdete optimální dobu zasílání emailů. Hlavně nebuďte netrpělivý a nebombardujte příjemce zprávami často. To dělají často nováčkové v marketingu. Budování obchodního vztahu nejde uspíšit a zkazit toho můžete hodně.

Je email marketing mrtvý?

Někdy mi lidé říkají, že email marketing je mrtvý, že lidé jsou přesyceni emailovými zprávami.

Lidé jsou přesyceni emailovými zprávami, to je pravda, ale stále to neznamená, že email marketing je mrtvý. Budete-li tvořit kvalitní obsah, email marketing bude stále účinným nástrojem. Měsíčně se nám na našich webových stránkách stále registrují desítky někdy i stovky zájemců o odběr informací emailem. Stále v průměru 20% návštěvníků našich webových stránek k nám přijde díky email marketingu (statistiky Google analytics). Někteří z nich se stanou nakonec našimi klienty. Poměr nákladů k výnosům je u email marketingu stále velmi dobrý, tedy pokud je v rukou kvalitních marketérů:-). Email marketing je mrtvý pouze v rukách lidí, kteří ho neumí správně používat.

V příštím článku vám ukážu marketingovou zbraň velmi těžkého kalibru. A to jak, díky obchodní databázi můžete dělat přesně cílenou reklamu na Facebooku.

Troufám si tvrdit, že Obchodní databáze + Facebook = velmi silný marketingový nástroj současnosti.

 

Autor článku Petr Podlešák

Vaše databáze může být zlatý důl

Tento článek je součástí emailového seriálu zaměřeného na budování a efektivní využívání obchodní databáze a databázového marketingu v podnikání.