Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Jak dělat úspěšnou reklamu na Facebooku díky obchodní databázi

Občas se mi stává, že mi obchodníci řeknou „Business Booster není pro mě, protože já nechci dělat emailové kampaně“. Jenže Business Booster vůbec není určen pouze pro tvorbu emailových kampaní. Je to jen jedna z jeho mnoha funkcionalit, byť nejčastěji využívaná. 

Kromě toho, že v Business Boosteru můžete vytvářet i SMS nebo dopisní kampaně, můžete díky němu vytvářet přesně cílené kampaně na Facebooku. A o tom je právě dnešní článek.

Představte si, že získáte nový kontakt, dejme tomu například pana Vopičku a rádi byste mu nabídli své služby. Jenže pan Vopička vám řekne „ještě si to musím celé promyslet“ nebo „rád bych se seznámil také s konkurenčními nabídkami“, anebo „zatím se jen rozkoukávám, ještě to není aktuální, možná vaše služby využiji později“. Běžná situace, kterou zažil každý obchodník. 

Chci s panem Vopičkou udělat obchod, ale aby na mě nezapomněl a neutekl mi ke konkurenci, musím mu být stále nablízku. Pochopitelně mu mohu nabídnout automatizované zasílání užitečných informací emailem, ale pan Vopička řekne „nic mi neposílejte“. A co teď? Mohu mu také občas zatelefonovat, poslat sms zprávu, vygenerovat v Business Boosteru dopis, ale to nemohu dělat příliš často, protože pak by to mohl brát jako vnucování a to by ho mohlo odradit. Mimochodem to je častá chyba převážně začínajících obchodníků, pronásledují klienty ve snaze s nimi udělat obchod, až je nadobro ztratí. Zkušení obchodníci vědí, že každý obchod má svůj čas. To ovšem neznamená, že pana Vopičku vypustím z hlavy a budu spoléhat, že se mi ozve sám. Jak jinak být panu Vopičkovi nablízku a snažit se ho přesvědčit, aby vašich služeb využil? Řešení nabízí Business Booster ve spojení s Facebookem. 

Na pana Vopičku a další potenciální klienty můžete na Facebooku cílit reklamu (články, obrázky a videa), ve které můžete komunikovat například výhody využití vašich služeb, recenze spokojených klientů atd. Facebook umožňuje cílit reklamu na konkrétní lidi z vaší obchodní databáze. Reklama není osobní, tak jako například emaily či dopisy, ale přesto je přesně cílená. Klient tedy nenabyde dojmu, že ho uháníte, jen je vystaven vlivu vašich cílených reklamních kampaní. Podmínkou je jen to, aby vaši potenciální klienti byli zároveň i uživateli Facebooku. 

Tip č. 17

Jak vytvořit cílenou kampaň na Facebooku?

Nejdříve si pana Vopičku zaznamenejte do vaší obchodní databáze v Business Boosteru a zařaďte ho do skupiny „potenciální klienti“. Následně kontakty z této skupiny vyexportujte. Poté ve správci reklam na Facebooku vytvořte nový „okruh uživatelů“, což je název pro skupinu uživatelů, na které chcete cílit reklamu. Do této skupiny jednoduše naimportujte emailové adresy nebo telefonní čísla z Business Boosteru. Facebook provede spárování vašich záznamů z Business Boosteru se záznamy na Facebooku a kontaktní údaje, které se spárují, budou přidány do vámi vytvořené skupiny uživatelů. Pak na ně můžete začít cílit reklamu. Příklad: Dejme tomu, že pan Vopička má mobilní číslo 604234234 a toto číslo uvedl ve svém profilu na Facebooku. V tomto případě dojde ke spárování. Samozřejmě ne vždy dojde ke spárování kontaktních údajů. Pan Vopička vám mohl dát vizitku se svým pracovním mobilem, ale na Facebooku uvedl své soukromé mobilní číslo či dokonce žádné. Pak ke spárování nedojde. Pokud chcete být jisti, že v inzertní skupině bude i pan Vopička, podívejte se na jeho osobní profil a najděte si na něj jeho kontaktní údaje. Pokud ve svém profilu nemá zveřejněný telefon ani email, udělejte malý trik. Podívejte se na jeho facebookovou url adresu. Z ní můžete snadno odvodit alespoň jeho facebookový email. Řekněme, že jeho url adresa bude například www.facebook.com/janvopicka. To znamená, že facebook mu automaticky vygeneroval facebookový email ve tvaru  janvopicka@facebook.com. Tento email vám spolehlivě poslouží pro výše uvedené spárování. Proto vám doporučuji, abyste v Business Boosteru evidovali  rovněž i facebookové emaily lidí, na které chcete cílit reklamu na Facebooku. 

Poté, již můžete na pana Vopičku začít cílit na Facebooku reklamu prostřednictvím, které ho budete motivovat k tomu, aby vašich služeb využil, až k tomu dozraje čas. Z mé osobní zkušenosti mohu říct, že přesně cílené reklamy na Facebooku, mají velmi dobrý poměr výnosů k nákladům.

Obchodní databáze je pro úspěšné podnikání naprosto nenahraditelná. Podnikatel, který nevede obchodní databázi, není schopen vytvářet přesně cílené reklamy. Jeho reklamní počínání je tak nákladově méně efektivní, což se pochopitelně negativně projeví v jeho ziskovosti.

Informace jsou zaměřeny na živnostníky a podnikatele pracující v oblasti obchodu a služeb.

 

Autor textu: Petr Podlešák

Vaše databáze může být zlatý důl

Tento článek je součástí emailového seriálu zaměřeného na budování a efektivní využívání obchodní databáze a databázového marketingu v podnikání.