Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

SMS marketing, po kterém budou zákazníci toužit

SMS marketing skýtá velký potenciál, bohužel ho firmy neumí správně uchopit a uchylují se často pouze k prostoduchým reklamním smskám.

Jak dělat sms marketing, po kterém budou zákazníci toužit?

Potenciál SMS marketingu je větší, než si možná dokážete představit. V tomto článku jsem pro vás připravil několik příkladů a nápadů. Vzhledem k tomu, že potřeby podnikatelů se liší v závislosti na předmětu podnikání, uvádím příklady z několika málo oborů. Hledáte inspiraci pro obor, který jste zde nenašli? Napište nám.

Provozovatelé restaurací, kaváren, vináren a barů

Pokud jako provozovatel restaurace budujete databázi zákazníků (štamgastů), máte mnoho možností. Pro ty, co ještě databázi zákazníků ještě nebudují, nejdříve pár tipů pro ně. Např. návštěvníkům podniku nabídněte zákaznickou kartu opravňující je čerpat určité výhody (nechám na vašem uvážení, jestli to bude např. právo využívat VIP stoly, láhev vína večeři zdarma atd., možností je hodně). Při registraci tak sdělí svůj mobilní telefon. Někteří restauratéři nabízí na svých stránkách možnost přihlášení k zasílání denního obědového menu emailem, součástí registrace je i vyplnění mobilního telefonu. Můžete posbírat mobilní telefony od hostů například organizací soutěží o večeře atd. Jakmile máte databázi mobilních čísel, můžete je využít k „inteligentnímu“ budování zákaznické loajality. Představte si, že jako host dostanete tuto smsku „Vážený pane Nováku, rádi bychom vám popřáli k dnešnímu svátku a jako dárek vám nabídli speciální sváteční večeři pro vás a vašeho partnera se slevou 20% a láhev Šampaňského jako pozornost podniku. Nabídka je platná po dobu 30 dni po předložení této smsky. Váš restaurant U krocana„. Obtěžovala by vás takováto smska k svátku? Mě určitě ne. Zvlášť, pokud je to moje oblíbená restaurace. A to předpokládám, že je, protože jste jim dobrovolně poskytli váš mobil. U této smsky se dá předpokládat, že prohloubí vaši loajalitu k restauraci a místo obtěžování vás polichotí. S Boosterem přitom nemusíte vůbec termíny svátku hlídat. Booster je propojen s databází svátků. Stačí 1. ledna každý rok připravit znění sms zprávy a Booster sám hlídá termíny svátků vašich klientů a v den, kdy mají svátek smsku odešle. Odeslání přitom proběhne z mobilního telefonu, který má personál na place. Jedinou podmínkou je, aby byl tento telefon propojen s aplikací Business Booster. Snadné, že? 🙂

Realitní makléři

Makléři mohou klienty, jimž zprostředkovali nákup nemovitosti informovat o termínu, do kdy mají podat daňového přiznání k dani z nemovitostí nebo v následných letech, samozřejmě v případě jejich souhlasu dostávat sms zprávou upozornění o termínu placení daně z  nemovitostí. Znění může být například toto „Vážená paní Vopičková, připomínám, že 30. 5. je třeba zaplatit daň z nemovitostí. Jan Kubík, váš realitní makléř. Někteří zapomnětliví klienti tuto bezplatnou službu jistě ocení. Připomínat se klientům je pro realitní makléře velmi důležité, pokud s nimi chtějí vybudovat hodnotné obchodní vztahy a motivovat je ke spolupráci, respektive k doporučování dalších klientů z okruhu svých známých. Mimochodem, doporučení patří v realitní branži k nejvýznamnějším zdrojům získávání nových nemovitostí. Vím, je sice lepší být s klienty v telefonickém kontaktu, jenže času není často nazbyt a taková sms zpráva splní v tomto případě velmi dobře svůj účel. Klient ví, že  na něj pamatujete, připomínáte mu svůj mobil a zároveň mu každý rok vysíláte následující podprahové poselství „Jsem tu pro vás, stále obchoduji s realitami, kdykoli se mi můžete ozvat na telefon, z kterého jsem odeslal smsku“.

Prostřednictvím sms zprávy můžete klienty informovat o snížení ceny vámi nabízené nemovitosti. Dejme tomu, že vámi nabízenou nemovitost vidělo více klientů, po nějaké době dojde ke snížení ceny. Vy však najednou máte hodně práce, jak už to u dobrých makléřů bývá, a nemáte čas všechny klienty informovat telefonicky. Hromadná smska s individuálním oslovením typu „Vážený pane Nováku, rád bych vás informoval, že u bytu ul. …., který jste viděl, došlo ke snížení ceny na……. Pokud vás nová cena zaujala, neváhejte mě kontaktovat. Jan Novotný, realitní makléř“.

Pořadatelé vzdělávacích, sportovních či společenských akcí

Představte si, že potřebujete účastníkům akce sdělit nějakou důležitou informaci. Může to být například organizační informace například „Vážená paní Vopičková, rádi bychom vás informovali, že došlo k posunutí začátku odpoledního programu na 14.00. Omlouváme se za zpoždění. Organizační tým …“ Účastníci akce tak nebloudí po kongresu neinformování o důležitých změnách.

Cestovní kanceláře

Představte si, že organizujete zájezd a letadlo, které má odletět má z nějakého důvodu zpoždění či autobus, který má odvést klienty z letiště  do hotelu poruchu. Delegátka se sice snaží, klienti čekají a mnozí z nich neví, co se děje. Jsou nervózní a takováto událost jim může znepříjemnit dovolenou. Přitom stačí málo. Zajistit informovanost klientů. Nejlepší způsob jak rychle, efektivně a levně komunikovat s účastníky zájezdu jsou právě sms zprávy. U cestovních kanceláří může být komunikace sms zprávami velmi efektivní, na rozdíl od emailů, které lidé na dovolené nemusí přečíst včas nebo telefonického hovoru, který nemusí chtít přijmout z důvodů poplatku za roaming.  Prostřednictvím sms zpráv mohou delegáti informovat klienty například o fakultativních výletech. Na dovolené jsou lidé odpočatí, chtějí se bavit, nejsou vystaveni takovým reklamním podnětům jako doma a snáze akceptují upozornění o zajímavém výletu, což mimochodem zvýší vaše tržby. S Business Boosterem máte jistotu, že vaši klienti v zahraničí budou dobře informování o důležitých informacích, což zpříjemní jejich dovolenou a loajalitu k vaší cestovní kanceláři.

E-shopy

Své stálé zákazníky můžete informovat o mimořádných nákupních akcích, slevách, výprodejích. Můžete jim poslat smskou slevový kód, který mohou při nákup využít, atd. Posíláte-li smsky vašim stálým zákazníkům, tak je to nebude obtěžovat, na rozdíl od kampaní, které jsou stříleny naslepo lidem, kteří s vámi nemají žádný obchodní vztah.

Dispečink taxislužby

Představte si, že jako dispečer taxislužby potřebujete sdělit nějakou důležitou informaci svým řidičům. SMS zpráva může být v některých případech efektivnější než vysílačka.

Předávání důležitých zpráv v rámci pracovního týmu

Potřebujete předat důležitou zprávu svým podřízeným, spolupracovníkům a chcete si být jisti, že si ji včas přečtou? SMS zprávy výborně poslouží v komunikaci všude tam, kde ostatní komunikační prostředky nejsou flexibilní.

Telefon mají lidé většinou stále při sobě a sms zprávy si čtou častěji než například emaily, zvlášť mimo kancelář.

Budete-li SMS marketing používat inteligentně, v podnikání vám opravdu pomůže. A samozřejmě to platí i naopak. Vytváření nesmyslných reklamních SMS kampaní bez uvážení a střílení zpráv na slepo vám ublíží. V době chytrých telefonů je snadné zablokovat telefonní čísla. Na SMS zprávy se vztahují stejná zákonná pravidla, jako na zasílání zpráv emailových!

Více informací, jak funguje SMS marketing v Business Boosteru najdete zde>>

Nenašli jste tady příklad z vašeho oboru podnikání? Napište nám a nápady doplníme i pro vaši branži.

Článek připravil: Petr Podlešák