Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Proč je důležité třídit kontakty podle zeměpisné polohy?

Přestavte si, že budete chtít vaše klienty pozvat emailem na nějakou akci, kterou pořádáte v místě vašeho působení. Dejme tomu, že má vaše akce pouze lokální význam, a proto se dá předpokládat, že přiláká pouze lidi z blízkého okolí. Jenže, co dělat, pokud máte v databázi také hodně přespolních klientů, u nichž je dost nepravděpodobné, že na vaši akci přijedou ze 150 km vzdáleného města? V takovém případě je nezbytné začít členit neboli segmentovat kontakty ve vaší databázi i podle zeměpisných kritérií. Možná si řeknete, že je to zbytečné a oslovíte všechny lidi z vaší obchodní databáze s tím, že pokud je vaše zpráva nezaujme, nebudou ji věnovat pozornost. Jenže to si zahráváte s ohněm. Lidé dostávají hodně nedůležitých emailů a je dost možné, že pokud dostanou nezajímavý email od vás, tak se v lepším případě odhlásí z odběru vašich newsletterů nebo rovnou vaší emailovou adresu zablokují. Tím vaše emailová komunikace s nimi končí a možná i obchodní vztah. Zrovna nedávno mi došel email s nabídkou nějaké chalupy na prodej v Beskydech. Přitom jsem o žádnou chalupu v Beskydech nikdy neprojevil zájem. Možná se dotyčný realitní makléř domníval, že by to pražáky mohlo zajímat. Na Severní Moravě je krásně, ale jezdit 300 km na víkend na chalupu? Realitní makléř mi tím o sobě mimo jiné sdělil, že je nekompetentní a v marketingu střílí na slepo. A proto jsem klikl v Gmailu „nahlásit spam“ a tím zablokoval příjem dalších jeho emailů. Problém je, že pokud tohle udělá víc příjemců, dostane se na černou listinu. Jinými slovy, emailové servery začnou blokovat doručování jeho emailových zpráv. A to je dost nepříjemný problém. Aby se vám to jako odesílateli také nestalo, posílejte pouze relevantní emaily. V tomto případě to znamená, evidujte u svých obchodních kontaktů lokalitu, kde vaši klienti žijí nebo pracují. Může to být celá poštovní adresa nebo alespoň město. A zprávy, které mají pouze lokální charakter, posílejte jen lidem, u kterých je předpoklad, že je to může z geografického pohledu oslovit.

Business Booster umí kontakty filtrovat podle obcí, ulic nebo PSČ. A nejen to. U každé vložené adresy nebo alespoň obce Business Booster automaticky dopočítá zeměpisné souřadnice. To vám umožní kontakty filtrovat i podle adresy na mapě. Stačí jen na mapě vyznačit oblast a Booster vyfiltruje všechny kontakty, které mají na vymezeném území adresu bydliště či podnikání. Podívejte se na video, jak je to snadné:

Článek připravil: Petr Podlešák