Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Jak (NE) dělat emailové kampaně

Emailový marketing, pokud ho budete dělat správně, je velmi efektivní. Pokud ho správně dělat nebudete, může vám napáchat mnoho škody. Tento článek je výtažkem ze seriálu, o tom, jak vám práce s obchodní databází může přinést netušenou prosperitu. K jeho odběru se můžete zdarma přihlásit na konci článku.

Čeho se vyvarovat při tvorbě emailových kampaní?

Nikdy neposílejte obchodní emaily lidem, kteří vám k tomu neposkytli souhlas

Opakuji sice již tisíckrát opakované, ale stále nerespektované. Budete-li lidem posílat emaily bez jejich souhlasu a navíc jim ještě vysvětlovat, proč si myslíte, že jim neposíláte spam nebo jim pošlete spam a budete se jim omlouvat za jeho zaslání, eventuálně jim nejdříve pošlete spam a nabídnete v něm možnost přihlášení k odběru zpráv, dosáhnete jediné. Velmi rychlého přidání vaší emailové adresy na blacklist. Posílejte emaily pouze lidem, kteří vám k tomu dali souhlas, například telefonický nebo se přihlásili k odběru na vašich webových stránkách. V Business Boosteru můžete snadno vygenerovat přihlašovací formuláře k odběru zpráv, které můžete umístit na vaše stránky. Podívejte se na video, jak je to snadné>>

Mějte pro zasílání newsletterů speciální emailovou adresu

Pro zasílání e-zpravodajů, buletinu či newsletterů nepoužívejte stejnou emailovou adresu, jako používáte pro běžnou komunikaci. Mějte k dispozici ještě jednu vyhrazenou pro tyto účely. Někteří lidé si totiž na zpravodaje vytváří speciální složku, která má pro ně nižší prioritu, a tam si je automaticky přesouvají, s tím, že si je přečtou později. Např. v Gmailu ve výchozím nastavení se zpravodaje automaticky přesouvají do složky pro zpravodaje. Pokud budete používat jen jeden email, může se stát, že společně se zpravodaji skončí ve složce na zpravodaje i všechny vaše ostatní, důležité emaily, a to nemusí být zrovna ideální.

Segmentujte, segmentujte a zase segmentujte

Segmentace v marketingu znamená členění nebo třídění. Pokud máte o lidech v databázi dostatek údajů, můžete je snadněji roztřídit a posílat jim pouze to, co je zajímá. Mnoho podnikatelů si chce ušetřit čas, nesegmentuje a pak se setká s bídným ohlasem a větší mírou odhlašování. Např. pořádáte-li lokální klientské akce v Ostravě a opakovaně na ně zvete vaše klienty z Plzně, nemusí se to setkat s pochopením (tzv. teritoriální segmentace). Podobně můžete segmentovat podle věku, pohlaví, zájmů a tak dál. Čím přesněji budete segmentovat, tím lepšího efektu budete dosahovat a naopak. V Business Boosteru můžete kontakty segmentovat podle téměř jakýchkoli kritérií.

Chcete získávat další tipy, přihlaste se k odběru informačního seriálu, viz níže.

Článek připravil: Petr Podlešák