Jak dosáhnout, co nejvyšší doručitelnost emailů – pokračování

V předminulém článku jsem začal psát o tom, jak zajistit maximální doručitelnost vašich emailových kampaní. Dnes budu v tomto tématu pokračovat. Jde nám o to, aby byly emaily příjemcům doručeny v maximální míře do složky „doručená pošta“.

Mnoho začínajících marketérů si myslí, že je to stejné, jako když píšete běžné individuální emaily. Jenže to je velký omyl. Při psaní jednoho emailu mohou být určité koncepční chyby tolerovány a mail bude přesto doručen. Při rozesílání většího množství emailů najednou však budete pod přísným dohledem antispamových filtrů, které mohou koncepční chyby ztrestat tak, že je vyhodnotí jako spam a zablokují, a to i přesto, že komunikujete s lidmi, kteří vám k zasílání zpráv poskytli souhlas. Je proto důležité nepodceňovat přípravu a dodržovat standardy.

Tip. č. 10

Vytvořte si testovací emailové adresy u nejrozšířenějších poskytovatelů emailových adres. V České republice to jsou Gmail.com, Seznam.cz a domény patřící do jeho skupiny, např. Email.cz a Post.cz. Rovněž jsou rozšířené emaily na doménách Centrum.cz, Altas.cz, Volny.cz, Tiscali.cz, Yahoo.com nebo Hotmail.com.

Dříve než rozešlete emailovou kampaň, rozešlete jí na tyto testovací adresy a zkontrolujte, zda dorazily do složky „doručená pošta“ a zda dorazily správně, tj. správně se zobrazují. To je důležité kontrolovat zejména, pokud používáte grafické šablony newsletterů. S grafickými šablonami to moc nepřehánějte, alespoň ne v začátku. A pokud na nějaké budete přesto trvat, volte co nejjednodušší. Někdy totiž méně znamená více. Pokud pracujete se složitými grafickými šablonami, je třeba je optimalizovat, aby se příjemcům zobrazovaly správně. Grafické formátování, které se zobrazuje správně v Gmailu a na Seznam.cz se nemusí správně zobrazovat např. na Centrum.cz a opačně. Příprava kvalitní grafické šablony, která je optimalizovaná pro nejrozšířenější emailové klienty stojí peníze a ne vždy je to nezbytně nutné.

Stalo se vám, že email nebyl doručen do složky „doručená pošta“, ale do „nevyžádané pošty“ eventuálně vůbec? Znamená to, že jste něco udělali špatně.

Pozornost věnujte těmto oblastem:

Správný výběr slov

Spam filtr pracuje mimo jiné na základě analýzy slov, která píšete do pole předmět a v textu emailu. Nepoužívejte proto často výrazy typu „zdarma, výprodej“, v řadě se opakující interpunkční znaménka a speciální znaky měn, superlativy atd.

HTML formátování

Špatné připravené formátování opět může spustit spam filtr. Kromě kvalitně zpracované šablony nepoužívejte mnoho fontů, měnící se velikosti a barvy písma a extrémně velké fonty. V jednoduchosti je síla.

Reputace

Reputace má vliv zásadní. Pokud budete mít špatnou reputaci např. tím, že více příjemců vašich emailů označí váš email jako spam, vaše reputace se zhorší a s ní i doručitelnost kampaní dalším příjemcům. O tom, jak si budovat reputaci si budeme povídat v dalších tipech.

Informace jsou zaměřeny na živnostníky a podnikatele pracující v oblasti obchodu a služeb.

 

Autor článku: Petr Podlešák

Vaše databáze může být zlatý důl

Tento článek je součástí emailového seriálu zaměřeného na budování a efektivní využívání obchodní databáze a databázového marketingu v podnikání.