Co to je SPAM?

SPAM je zasílání nevyžádaných sdělení elektronickou cestou např. emaily, SMS zprávami, prostřednictvím elektronických datových schránek atd.

Nespoléhejte se však pouze na právní výklad zákona o elektronické komunikaci, důležitější je pohled příjemců vašich emailů. Pokud vaše emailová kampaň bude v souladu s právní definicí, avšak příjemci vaše emaily vyhodnotí jako SPAM, pak je to prostě SPAM. Oni totiž rozhodují o tom, jestli další příjem vašich zpráv zablokují či nikoli. Např. Gmail.com má funkci „nahlásit spam“, stejně tak Seznam.cz tlačítko „spam“. Bude-li více příjemců vaše emaily označovat jako spam, vaše reputace zásadně klesne a s ní doručování dalších emailů.

Stejně tak budete-li lidem posílat emaily bez jejich souhlasu a navíc jim ještě vysvětlovat, proč si myslíte, že jim neposíláte spam nebo jim pošlete spam a budete se jim omlouvat za jeho zaslání, eventuálně jim nejdříve pošlete spam a nabídnete v něm možnost přihlášení k odběru zpráv, dosáhnete jediné. Velmi rychlého přidání vaší emailové adresy na černou listinu.

Posílejte emaily pouze lidem, kteří vám k tomu poskytli souhlas.

Například souhlas telefonický nebo souhlas tím, že se přihlásili k odběru informací na vašich webových stránkách. V Business Boosteru můžete snadno vygenerovat přihlašovací (registrační) formuláře k odběru zpráv, které můžete umístit na vaše stránky. Podívejte se na video, jak je snadné vytvořit registrační formuláře v Business Boosteru>>

Pamatujte. Emailový marketing, pokud ho budete dělat správně, je velmi efektivní. Pokud ho nebudete dělat správně, může vám napáchat mnoho škody.